8 Mayıs 2015 Cuma

PİYASA EKONOMİSİNİN SON TRENDİ: İSLAMİ MOTİFLER


İslam dinine ve tasavvuf kültürüne ait semboller, ürünlerin üzerine basılarak tüketim malzemesi haline getiriliyor ve satışa sunuluyor

İslami motifler kapitalizmin yeni gözdesi
Mevleviliğe dair simgeler, camii, minare ve Arapça harfler hediyelik eşyaların üzerinde görülebiliyor. Semboller 5 liralık sabun ve magnetlerin üzerinde de, binlerce liralık tablolarda da bulunuyor.

Esnaf bu tür ürünlerin en çok Arap turistler tarafından ilgi gördüğüne değiniyor. Bunun yanı sıra, Avrupalı turistler ve Türkiyeli yurttaşlar da müşteriler arasında yer alıyor. En çok satılan ürünlerin üzerinde İstanbul camiileri, Arapça’daki elif ve vav harfleri, semah ve Mevlana resimleri dikkat çekiyor.

Bu tür ürünler, inanç turizminin yoğun olduğu Eminönü, Sultanahmet, Eyüp gibi yerlerin dışında Beyoğlu çevresinde de ağırlıklı olarak satılabiliyor. İslami motifli ürünler internet üzeriden de müşterilere sunuluyor.

Kapitalizm, Müslümanların ya da İslama ilgi duyanların ekonomik durumlarını göz önünde bulundurarak lüks tüketim malzemelerinden ucuz ürünlere kadar pek çok alanda bu motifleri kullanıyor ve satış nesnesi yapıyor. 



Haber: Multimedya
Kamera: Ahmet Aslan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder